Tomb Raider Gold:Unfinished Busines

Up

Zlatno izdanje Tomb Raidera sastoji se, uslovno rečeno, od dve igre. Na prvom kompakt disku nalazi se originalna igra, dok je drugi rezervisan za dodatne misije po imenu Unfinished Business koje su trebale da se pojave pre Tomb Raidera 2 (svojevremeno smo ih najavili u “Bonus levelu”). Četiri ekspertska nivoa podeljena su u dve kratke epizode: “Shadow of the Cat” opisuje nastavak Larinih avantura u egipatskom gradu Khamoon, a “Unfinished Business” (ime epizode odgovara imenu celog seta misija) predstavlja njen povratak u Atlantidu. Rešenje ova četiri nivoa pisano je na način koji podrazumeva da igrač zna sve osnovne pokrete koje Lara Kroft može da izvede. Zbog toga se u tekstu, izuzev u specijalnim slučajevima, ne opisuju tehnike kojima se izvode određene radnje (npr. skok iz zaleta, hvatanje za objekte u toku skoka itd.).

Return to Egypt

Priđi ivici “provalije” i vrata u podu će se otvoriti. Nemoj da skačeš dole, već se zatrči i preskoči provaliju. Napravi još dva manja skoka i uđi u bilo koji od dva otvora u obliku očiju. U pećini ćeš naći veliki paket prve pomoći. Izađi napolje i skoči u vodu. Brzo izroni i potrudi se da što pre pronađeš pogodno mesto za izlazak iz vode, jer će te pojuriti krokodil. Kada se nađeš na suvom, upotrebi pištolje i ubij krokodila. Prostorija u kojoj se nalaziš zapravo je početak nivoa “City of Khamoon” iz originalnog Tomb Raidera, s tim što se sada njen dobar deo nalazi po vodom. Sala se sastoji iz dva nezavisna dela koji su odeljeni pregradnim zidom od peska (nalazi se tačno preko puta sfinge). Doplivaj do pregradnog zida, popni se na njega i skoči u vodu sa druge strane. Tu će te napasti još jedan krokodil. Izvuci se na peščanu stazu pored zida sa hijeroglifima i pokupi mali paket prve pomoći i municiju za magnume. Sa sigurnog odstojanja ubij krokodila. Desno se nalazi ulaz u podvodnu pećinu. Skoči u vodu, zaroni, u pećini pokupi municiju za sačmaricu i brzo beži napolje jer će te presresti treći krokodil. Popni se na pregradni zid i ubij krokodila. Skoči u vodu i zaplivaj ka sfingi.

Uzveri se na podnožje sfinge, prođi iza njene glave i tamo ćeš naći municiju za sačmaricu. Vrati se u vodu i doplivaj do kamenog obeliska. Zaroni i na njegovom postolju naći ćeš dva kompleta municije za magnume. Popni se na stazu koja je od obeliska udaljena par metara. Stani pored prozora ili metalne ograde i pucaj u crne pantere koji se kreću na relaciji soba - dvorište. Pantere, u principu, možeš ubiti i kasnije, ali ti oni na ovaj način neće zadavati probleme jer te ne mogu napasti. Sa staze naskoči na vrh obeliska i pokupi još municije za magnum. Brzo skoči u vodu, zaplivaj ka sfingi, zaroni i uđi u tunel koji se proteže iza velikog kamenog bloka. Ukoliko se vrata na početku tunela u međuvremenu zatvore, vrati se do staze i ponovo naskoči na vrh obeliska (ova radnja otvara vrata). Tunel se završava velikom prostorijom koja je skoro potpuno poplavljena. Ona je istovremeno i prva tajna lokacija (Secret No. 1) na ovom nivou. Pokupi četiri pakovanja municije za sačmaru i mali paket prve pomoći. Vodi računa da će te ovde pojuriti još jedan krokodil. Vrati se u dvoranu sa sfingom, izađi iz vode i ubij krokodila. Ispod metalne ograde nalazi se potopljena kapija. Skoči u vodu, zaroni, prođi kroz kapiju i naći ćeš se u novom delu nivoa.

Plivaj do četiri stuba ispod kojih se nalazi kamena kugla, uzmi municiju za sačmaricu, a zatim izađi iz vode i stani na osnovu jednog od stubova. U međuvremenu će se pojaviti novi krokodil. Ubij ga. Preplivaj na drugu stranu “bazena” i izađi iz vode na mestu koje predstavlja ulaz u nekakvu salu. Ukoliko prethodno nisi ubio dva crna pantera kroz prozor, sada ćeš se susresti sa njima. U svakom slučaju, u sali ćeš naći mali paket prve pomoći i municiju za sačmaricu. Izađi u dvorište (izlaz desno) i pokupi sačmaricu i još municije za nju. Skoči u vodu, doplivaj do četiri stuba, dalje plivaj desno i popni se na mali peščani nanos. Odatle skoči na zid koji okružuje statuu mačke. Pređi na poprečni zid i ustreli tri crna pantera koji se šetaju po stenama. Uskoči u mali bazen u čijem se središtu nalazi statua mačke i povuci polugu koja je postavljena na jednom od bočnih zidova bazena. Vrata pored četiri stuba će se otvoriti. Da bi izašao iz vode uradi sledeće: popni se na ivicu peščane kosine iza statue, i čim se Lara uspravi izvedi salto unazad. Ukoliko Laru postaviš u pravilan položaj (tačno naspram staute), ona će naskočiti na postolje.

Uđi u sobu iza novootvorenih vrata. Čim je prođeš i zakoračiš u narednu prostoriju koja je potpuno osvetljena, okreni se za 180° i hodaj unazad. Tako ćeš biti spreman da se suočiš sa panterom koji će pokušati da te napadne s leđa. Kada ga ustreliš dođi do ulaza u poslednju sobu u ovom nizu. U njoj se nalaze četiri velika stuba, a pod je skoro potpuno prekriven smrtonosnim šiljcima. Najpre skoči na proširenje na bližem levom stubu, a zatim odatle skoči na sledeći. Okreni se ka levom zidu, pogledaj dole i videćeš ravan deo poda bez šiljaka. Spusti se dole i preskoči grupu šiljaka po desnoj dijagonali. Naći ćeš se na “raskrsnici”. Idi desno i popni se na ispust u steni. Ovde vlada totalni mrak tako da moraš biti veoma pažljiv. Preskoči prvu rupu sa šiljcima do sledećeg ispusta, a zatim napravi još jedan skok, ovog puta usmeren udesno. Spusti se na sledeću stenovitu zaravan, preskoči rupu sa šiljcima i uzveri se do vrata koja će se sama otvoriti kada im priđeš. Došao si do druge tajne lokacije na nivou (Secret No. 2). U prostoriji ćeš naći veliki paket prve pomoći, kao i municiju za magnume i sačmaricu. Priđi izlaznim vratima i ona će se otvoriti. Preko stubova se vrati do “raskrsnice” i kreni levo.

Na prvom raskršću na koje naiđeš skreni desno. Približi se stenovitom zidu koji se završava otvorom u obliku oka i videćeš kako se statua mačke pretvara u crnog pantera. Priđi stenama koje se nalaze desno i pronađi mesto gde su one najbliže zemlji (usek u obliku slova “V”). Skoči, uhvati se za ivicu stene i izvuci se gore. Sa sigurnog rastojanja ustreli pantera, a zatim skoči levo na zaravan na kojoj se nalazi omanji obelisk. Kreni levo, sačekaj da kamena gromada padne u rupu, preskoči rupu i stepenicama se popni do vrha (udubljenje u steni). Pogledaj dole i videćeš gornju površinu obeliska. Skoči na obelisk i pokupi municiju za sačmaricu. Vrati se u ududbljenje u steni, zatrči se, napravi veliki skok i prihvati se za ivicu stene sa druge strane provalije. Okreni se levo, preskoči mali stenoviti vrh (pazi da prilikom skoka ne otkliziš desno jer će to imati fatalne posledice), pogledaj desno, zatrči se, preskoči još jednu provaliju i “ateriraj” na maloj zaravni na kojoj se nalazi municija za sačmaricu. Tako si došao do treće i poslednje tajne lokacije na ovom nivou (Secret No. 3). Pošto pokupiš municiju uhvati se za ivicu zaravni i otpusti se tako da bez povreda padneš na stene u blizini obeliska. Ponovo prođi pored obeliska i uskoči u rupu koju si malo pre preskakao. Obiđi kamenu gromadu i u mračnom prolazu pokupi municiju za sačmaru. U tom momentu će te napasti crni panter. Ubij ga. Držeći sve vreme pritisnut taster ‘Shift’, lagano prođi kroz šumu šiljaka (uz put pokupi pakovanje municije) i naći ćeš se ispred velikog kamenog bloka. Povuci blok ka sebi, pređi preko njega, a sledeći blok gurni dva puta od sebe. Idi desno i naći ćeš se u velikoj pećini sa visećim mostovima.

Skoči u vodu i plivaj sve dok se ne pojave dva krokodila. Izađi na suvo i pucaj u njih. Ponovo uđi u vodu, zaroni i prođi kroz pukotinu u steni koja se nalazi desno od metalne rešetke. Prođi pored druge rešetke i prati podvodni tunel koji dva puta skreće udesno. Ubrzo ćeš se naći u bazenu u kome dominira ogromna statua mačke. Izroni, izađi iz vode i odmah ubij krokodila koji pliva u bazenu. Čim napraviš još jedan korak na suvom iz jazbine će se pojaviti dva nova krokodila. Zbog toga se brzo popni na kameno postolje i uzmi magnume i municiju za njih. Ubij krokodile, a ako tom prilikom pokušaš da upotrebiš magnume, iz jazbine će izaći još dvojica. Kada otkloniš svaku opasnost siđi sa postolja i uzmi mali paket prve pomoći. Uskoči u bazen i kroz podvodni tunel vrati se u pećinu sa visećim mostovima. U njenom centru nalazi se ostrvce sa zakošenim stubom na kome leži ključ. Izađi iz vode kod ostrvca, popni se na stub i pokupi zlatni ključ. U tom momentu ispod stuba će se pojaviti crni panter. Ubij ga. Dok stojiš na stubu iskoristi pogodan položaj i ustreli pantera koji se šeta u blizini (u okolini prvog visećeg mosta). Skoči u vodu, zaroni i u gornjem levom uglu pećine pokupi municiju za magnume. Izroni na tom mestu i izađi na suvo. Idi napred, prođi kroz prolaz levo, nastavi desno i u sobi sa hijeroglifima pokupi mali paket prve pomoći.

Vrati se u veliku pećinu i penji se visećim mostovima sve dok te put ne dovede do dna nekakve rupe. Okreni se desno, skoči, uhvati se za ivicu stene i izvuci se gore. Uđi u slabo osvetljenu prostoriju i ubij krokodila. Pre nego što nastaviš dalje, vrati se do ulaza u prostoriju i skoči na “stepenik” koji se nalazi gore desno. Penji se “stepenicama” dokle možeš i na vrhu ćeš naći veliki paket prve pomoći. Vrati se u mračnu sobu. Stani na rub provalije, okreni se za 180°, skoči unazad i rukama se uhvati za ivicu stene. Držeći se rukama za stenu idi desno dokle možeš, a onda se izvuci gore. Pokupi municiju za sačmaricu. Skoči na postolje statue mačke i idi levo. Zlatnim ključem otključaj bravu pored vrata i uđi u veliku dvoranu.

Veštim manevrom izbegni tri kamene kugle koje će krenuti prema tebi. Idi desno, siđi niz stepenik pored desne rampe i u ograđenom prostoru naći ćeš municiju za sačmaricu. Vrati se gore, idi do leve rampe i skoči na kameni blok koji se nalazi ispod nje. Odatle lako možeš ustreliti dva pantera koji se šetaju u okolini. Siđi sa bloka i uđi u prolaz koji se nalazi levo. Na njegovom kraju postavljena je poluga. Povuci je i velika vrata ispod srednje rampe će se otvoriti. Takođe, pokupi mali paket prve pomoći. Prostorija u kojoj se nalaziš ima još tri prolaza. Istraži ih sve i pokupi municiju i tri mala paketa prve pomoći. Ovde će te napasti još dva pantera koje, naravno, moraš ustreliti. Kada istražiš sve prolaze vrati se u gornji deo dvorane. Počni da se penješ uz bilo koju od tri rampe i kamene gromade će ponovo krenuti na tebe. Ovog puta nemaš vremena da im pobegneš i zato moraš skočiti postrance, uhvatiti se za ivicu rampe i sačekati da gromade prođu. Kada se popneš na vrh rampe najpre ustreli crnog pantera, a zatim skoči dole i uđi u prostoriju iza velikih vrata. Pretraži sve niše u toj prostoriji i pokupi dva pakovanja municije za sačmaricu i dva mala paketa prve pomoći. Potom skoči u veliki bazen. Ne obaziri se na krokodile i brzo uđi u podvodni tunel. Plivaj kroz tunel, na jednom mestu pokupi municiju za sačmaricu, nastavi dalje i povuci polugu koja se nalazi pored vrata. Kada se vrata otvore uđi u bazen i isplivaj na površinu. Odmah izađi iz vode i ustreli pantera koji će krenuti ka tebi. Ukoliko želiš možeš ubiti krokodile u bazenu, ali to nije neophodno. Levo od bazena nalaze se dve kutije se municijom za sačmaricu i mali paket prve pomoći. Pre nego što ih pokupiš moraš izbeći veliki kamen koji će pokušati da te pregazi. Uđi u ograđeni prostor i ubij dva crna pantera. Pokupi dve kutije sa municijom.

Sada ćemo objasniti kako se dolazi od nedokumentovanog tajnog dela ovog nivoa. Dođi do mesta gde si pokupio poslednju kutiju municije za sačmaricu. Sa Larine desne strane trebalo bi da se nalazi ograda (kroz ogradu se vidi jezerce), a ispred nje zakošeni peščani nanos. Okreni za 180° i od peščanog nanosa udalji se dva-tri koraka (ograda će se sada nalaziti levo od Lare). Napravi salto unazad i u momentu kada se Lara odbije od nanosa, skoči levo. Lara će preskočiti ogradu i naći se ispred jezerca. Ovaj akrobatski potez možda nećeš uspeti da izvedeš iz prve, ali posle nekoliko pokušaja će ti verovatno poći za rukom. Uđi u vodu i sa dna pokupi “uzi” automate i municiju za njih. Izađi iz jezerca i ubij mumiju. Popni se na obližnju peščanu dinu koja je približno iste visine kao i ograda, zatrči se i ponovo skoči u ograđeni prostor. Ubij još jednu mumiju. Vrati se do bazena, idi desno i pređi preko kamenog stuba. Nastavi da ideš stazom i naići ćeš na drveni most. Statue mačaka će se tada pretvoriti u mumije. Naravno, moraš ih ubiti. Skoči u jezero ispod mosta i pokupi mali paket prve pomoći. Vrati se do mosta i pređi na drugu stranu. Treća mumija će tada propasti kroz otvor na podu. Kreni za njom i to je kraj nivoa.

Temple of the Cat

Okreni se, povuci polugu i vrata u podu će se otvoriti. Skoči dole. Pokupi dva kompleta municije za magnume (jedan je na horizontalnom kamenu, drugi je u niši). U blizini ćeš videti zlatna vrata koja nikako ne možeš da otvoriš. Provuci se kroz otvor koji se nalazi pored niše. Spusti polugu u donji položaj i rešetke u prostoriji u kojoj se nalaziš će se podići. Pokupi oba paketa prve pomoći. U trenutku kada budeš uzeo drugi paket, mumija koja je do tada stajala mirno će da se probudi. Ubij je, a zatim polugu vrati u gornji položaj. Ovo će otvoriti zlatna vrata. Uđi u hodnik iza tih vrata i ubij još jednu mumiju. Popni se stepenicama do kraja i doći ćeš do prve tajne lokacije na ovom nivou (Secret No. 1). Pokupi čak osam pakovanja municije za magnume i odmah uzmi oružje u ruke zato što će te napasti dva crna pantera. Kada ih ubiješ vrati se do početne sobe, idi desnim hodnikom na gore, skreni desno i kada dođeš do kraja hodnika uzveri se uz stenu. Naći ćeš se napolju.

Na mestu gde staza skreće levo, sa desne strane nalazi se usek između dve stene. Prođi kroz njega i pokupi municiju za sačmaricu. Vrati se na stazu. Trči prema piramidi i odmah se popni na njen prvi sprat. Odatle lako možeš ustreliti dve mumije koje će te napasti. Levo od piramide nalazi se venac stena koje okružuju malu dolinu. Idi tamo i pre nego što se približiš stenama pokupi municiju za sačmaricu sa jednog dopola zatrpanog kamenog bloka. Osmotri dobro stene i videćeš da se na njihovim vrhovima nalazi šest kamenih kugli. Da bi pokupio ostalu municiju koja se nalazi u dolini, moraš izbeći kugle koje će kad-tad pojuriti ka tebi. To je u principu najlakše uraditi izvođenjem salta postrance. Kada pretražiš dolinu, vrati se do piramide. Popni se na četvrti sprat (uz put ustreli dva pantera), idi desno i dođi do kapije sa dve ključaonice. Tačno naspram kapije videćeš jezero. Skoči u vodu, povuci polugu i obližnja vrata će se otvoriti. Izađi iz jezera i ubij krokodila koji se u međuvremenu pojavio. Još jednom zaroni pod vodu i ponovo povuci polugu. Brzo plivaj ka vratima (automatski se zatvaraju posle nekoliko sekundi) i u podvodnoj pećini ćeš naći prvi kitnjasti ključ. Izađi iz vode i vrati se do podnožja piramide.